Reklmereglermico.jpg

Reklameregler for utøvere og ledere under OL i Milano og Cortina

4. aug 2025 Halvor.Lea@olympiatoppen.no

Under OL og Paralympics er det strenge regler for markedsføring og bruk av sosiale medier. Her finner du informasjon om reglene som gjelder.

Her finner du de viktigste dokumentene som beskriver kommersielle muligheter for deltakere, og regler for markedsføring og bruk av sosiale medier under OL i Milano/Cortina 2026. (Reglene som gjelder for Paralympics, er ikke klare, men er normalt ganske identiske med OL-reglene).

Formålet er å avklare hva som er tillatt i OL-perioden, som er fra 30. januar til 24. februar, slik at deltakere bedre kan samarbeide med sine sponsorer på en måte som er i tråd med Utøvererklæringen og Det olympiske charteret.

Fristen for å melde inn kommersielle aktiviteter til NIF for norske utøvere under OL eller Paralympics, er 19. desember 2025.

Reklamereglene, rule 40 for Milano/Cortina

Ofte stilte spørsmål om reklamereglene og rule 40

Illustrerte eksempler på lovlig markedsføring ihht rule 40

Retningslinjer for sosiale medier 

Ofte stilte spørsmål om sosiale medier