Reklame.jpeg

Reklamebestemmelser Tokyo 2020 (2021)

Hvilke regler gjelder for markedsføring og bruk av sosiale medier under OL?

Her finner du de viktigste dokumenter som beskriver kommersielle muligheter for deltakere, og regler for markedsføring og bruk av sosiale medier under OL i Tokyo 2020 (21).

Formålet er å avklare hva som er tillat i OL-perioden, slik at deltakere bedre kan samarbeide med sine sponsorer på en måte som er i tråd med Utøvererklæringen og Det olympiske charteret.

Kommersielle muligheter for deltagere under De olympiske lekene i Tokyo 2020 (21) (norsk oversettelse) IOCs retningslinjer vedrørende sosiale og digitale medier Presentasjon fra særforbund-møte om markedsføring og bruk av sosiale medier under OL og Paralympics i Tokyo 2020 (2021) Kommersielle bestemmelser OL – ofte stilte spørsmål

 

Øvrige reglement og bestemmelser finnes på Idrettsforbundets nettsider